Recenze: All Male, All Nude

Žánr: Dokumentární
Scénář: Gerald McCullouch
Režie: Gerald McCullouch
Produkce: Gerald McCullouch
Hudba: Corey TuT

Popis:

Netradičně pojatý dokument je hloubkovou sondou přibližující práci a život mužských striptérů, jež zavede diváky do srdce klubu Swinging Richards v americké Atlantě. Snímek se pokouší změnit pohled diváka na tuto profesi. Díky lidskému a empatickému přístupu Geralda McCulloucha ukazuje totiž exotické tanečníky v trochu odlišném světle, než je mnozí vidí, a citlivě popisuje zákulisí jejich živobytí a jejich životní příběhy.

Tento film jsem poprvé viděl v kině, trochu nervózně jsem očekával jaké to vlastně bude, nejsem si jist, zda bych si vybral tento snímek proto abych na něj šel do kina, ale vzhledem okolnostem jsem vlastně neměl na výběr a jak čas ubíhal, byl jsem rád. Mám rád filmy vyprávějící o něčích životních cestách a obdivuji tvůrce, kteří se pustí do tématu, které se zdá být tabu a vnášejí světlo do obecně vžitých pohledech na onu věc, které vznikají dost často ne na základě osobních zkušeností, tenhle film hodně změnil moje smyšlení a teď skrze extras vidím skládačku celou nemohu jinak než konstatovat, že i moje ‚představa‘ byla dosti pokřivená.

Setkal jsem se v průběhu života s různými názory na striptéry,většina z nich byla spíše negativní až odsuzující, někdy šlo o chabé pokusy být neutrální, jenž vyznívaly křečovitě, chvílemi snad až směšně, jiní nevěděli co říct nebo se dokonce styděli o tomto tématu mluvit.

Víte, vídáme role striptérů ve filmech či seriálech, postavy zobrazující něčí představu o jejich práci a životě, ale dosud nikdo nenechal hovořit je samé aby tak mohl bez předsudků ukázat skutečnost. Přístup Geralda McCulloucha je lidský, ve své tvorbě se nesnaží zalíbit masám, ale jde mu o to, aby řekl pravdu bez ohledu na výdělek – dělá své filmy poctivě a témata řeší s úctou. Byť se uchopil celkem kontroverzní záležitosti jeho cílem je naopak poodkrýt fakt, že i exotický tanečník je člověk a nemusí se za svou profesi stydět, že na lidské nahotě není nic špatného a vše patří mezi přirozenosti života jako cokoliv jiného.

Jak jsem tam tak seděl a poslouchal jak ti sympatičtí mladíci hovoří o svých životních cestách a postojích, musel jsem se začít trochu stydět, ne že bych měl nějak negativní postoj k těmto podnikům, ale tento snímek mě přiměl se hodně zamyslet, ale nejen nad tohle problematikou, ale i nad svým vnímáním světa obecně. Jsem strašně rád za tento dokument a nyní když jen vlastním na DVD se určitě podívám několikrát.

Extras

DVD obsahuje několik zajímavých bonusů, vedle oficiálních trailerů zde můžete najít, videoklipy autora hudby nebo třeba rozhovor s ním, nazvaný „BEHIND THE SOUNDSTRACK“, což je zajímavé vyprávění o skladbách vyskytujících se ve snímku. Ale rovněž tu nechybí originální krátký film nebo epilog, sexy video ke skladbě „HANDS“…

Poznámky

Snímek je necenzurovaný, jak ostatně napovídá jeho trailer, obsahuje mužskou nahotu, z toho důvodu je určen pouze dospělému publiku, nezobrazuje však sex ani užívání drog nebo alkoholu, je vlastně „slušný“ a nijak nešokuje, ale jen prostě scény ze Swinfing Richards prezentuje bez okolků, pokud by snad někomu vadila lidská nahota nechť na film nechodí, avšak byla by škoda se o zajímavé příběhy aktérů ošidit, přece ty jsou na snímku to hlavní.